Статті

Що таке RAL? На думку більшості опитаних мною виробників вікон, RAL - це лише «колірна шкала», система класифікації різних кольорів, що застосовуються при ламінації або забарвленні ПВХ-профілів. І лише небагато знають, що насправді RAL - це один з найбільш перевірених і шанованих промислових стандартів Європи, що має саме безпосереднє відношення до віконних профілів з ПВХ. Говорячи про те, яке значення цей стандарт має для віконної галузі, достатньо навести один єдиний факт: жоден виробник пластикових вікон в Німеччині не стане використовувати для свого виробництва профілі, маркування яких не містить Знака якості RAL.

RAL - це абревіатура німецького іменування цього стандарту, Reichsausschuss fuer Lieferbedingungen (дослівно - Державний комітет з умовами поставок). Строго кажучи, RAL - це не кабінетна норма, придумана чиновниками, а збірник галузевих технічних регламентів, які діють щодо промислових продуктів.
Принципово існує два підходи до організації та здійснення контролю якості продукції. Перший - це спроба перевіряти всі товарні групи по максимуму, прописуючи вимоги до кожної з них. Це - шлях ГОСТів, шлях завдання контрольних параметрів максимальній кількості товарів: від сталевого прокату до дитячих шкарпеток. Другий шлях полягає в контролі тільки за тими товарами і послугами, з якими безпосередньо стикається споживач.

Так, у Німеччині існують дуже жорсткі нормативи і правила, що стосуються готових вікон. Вони визначають їх пожежну та екологічну безпеку, їх здатність захищати приміщення від несанкціонованого проникнення, їх стійкість і стабільність. Одним словом, регулюють параметри продукту, що мають безпосереднє відношення до безпеки людини. Але при цьому не існує яких-небудь приписаних державою нормативів, які б регламентували основні параметри профілів, з яких ці вікна виготовляються.

Чи немає тут суперечності? Адже виходить, що тоді виробник може виготовляти абсолютно будь-який профіль, визначаючи його основні параметри виключно за власним розсудом.

У теорії - так, дійсно, може. Тільки от з реалізацією такого продукту - принаймні, на території Німеччини - у його виробника неминуче виникнуть складності. Тому що продукція на ринку (тобто напівфабрикати або комплектуючі, що використовуються у виробництві вже власне продуктів для кінцевого споживача) також контролюється. Тільки вже не державою, а незалежними інститутами та їх експертами. Їх оцінка є в більшості випадків визначальною при вирішенні питання, чи може той чи інший товар бути використаний при виробництві будь-якого продукту, або ні. Функції цього експерта як раз і здійснює RAL.

Відносно віконних профілів з ПВХ в Німеччині діють нормативи, що мають позначення RAL-GZ 716/1. В них з німецькою скрупульозністю описані і регламентовані всі процеси, що впливають на якість профілю - від компоновки сировини до температурного режиму при виробництві готової продукції. Але головне в RAL полягає не в строгості приписаних стандартом величин, а в реалізації механізму їх контролю.

Формальний знак якості «для галочки» нікому не потрібен. Він повинен бути обґрунтованим, дієвим, авторитетним. Тому поряд з параметрами продукту стандарт прописує докладні алгоритми його контрольних тестів, аж до таких деталей, як діаметр вантажу при випробуваннях профілю на ударну міцність при охолодженні. Або точні параметри освітлення, при якому здійснюється візуальний контроль профілів. Одним словом, абсолютно все, аж до єдиних вимог до складання протоколів випробувань.
Але все ж головний козир RAL - це незалежність і об'єктивність оцінки якості, яка забезпечується системою контрольних проб, що проводяться самими авторитетними експертами. Якщо продукція компанії має сертифікат RAL, то ця компанія повинна в будь-який момент часу бути готова до візиту його аудиторів та ретельних перевірок якості вироблених виробів. Всі ці чинники - жорсткість вимог до самого профілю, чіткі, не терплячі тлумачень та інтерпретацій методи контролю якості та об'єктивність зовнішньої експертизи пояснюють той безпрецедентний авторитет, який RAL заслужено має в Німеччині та більшості західноєвропейських країн.

Наші замовники:

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4